HUR HAR DET GÅTT?
FRAMGÅNGSFAKTORER
Vi har identifierat vilka delar i vårt projekt som gjort att vi lyckats extra bra. Utifrån detta hoppas vi att ni ska ta Landsbyggare-konceptet till ert hjärta och fortsätta att sprida kunskap och inspiration om Landsbygden. Detta har skapat framgång för oss på Höga kusten:
Urvalet av Landsbyggare.
Kompetens inom rörlig media.
Bemötande gentemot Landsbyggarna i området.
Förmåga att skapa attraktivt innehåll.
Hålla i och hålla ut – kommunikation tar tid.
Ärlighet – att inte lova saker man inte kan hålla.
Verka för att skapa en stolthet på hemmaplan. Det i sin tur ger en attraktiv plats och en förbättrad attityd.
Öppen attityd där vi delar med oss av innehåll och material.
Förmåga att prioritera och ta hand om inkommande kontakter från potentiella landsbyggare och inflyttare.
Bra nätverk för att lotsa affärsidéer och affärsutveckling till rätt instanser – kroka arm med kommunernas näringslivspartners, inkubatorer etc.
Samarbete och kontinuerlig avstämning med andra aktörer så att vi kompletterar varandra och hjälper varandra.